استاد دوره

امیر راد

پرفورمنس و ویدئو آرت

1
تعداد ترم
10
تعداد جلسه
1
جلسه در هفته
3
ساعت در هر جلسه
تاریخ شروع: 1401-05-25
تاریخ پایان:
چهارشنبه 17:00 20:00
مرا در لیست رزرو قرار بده
لطفا برای اطلاع از تاریخ ثبت نام بعدی، این دوره را رزرو نمایید.
روش های پرداخت
واریز وجه به شماره کارت
5022-2970-0010-1878
به نام موسسه هنر فردا
واریز وجه به شماره حساب
315.110.14086821.1
به نام موسسه هنر فردا
پرداخت حضوری در موسسه هنر فردا از طریق کارت خوان
شیوه‌ها و رویکردها در اجرا (پرفورمنس)

شیوه‌ها و رویکردها در اجرا (پرفورمنس)

در هنر معاصر مفهوم «پرفورمنس یا اجرا» گستره‌ وسیعی از کنش‌های هنری را در بر می‌گیرد. به تعبیری ساده هر عملی که مخاطبی دارد می‌تواند یک پرفورمنس تلقی شود. به این ترتیب، یک کنسرت موسیقی، گونه‌های متفاوت تئاتر از تئاتر کلاسیک تا تئاتر آلترناتیو، حرکات موزون، آیین‌های مذهبی و غیر مذهبی یا عمل خلق یک نقاشی می‌تواند یک اجرا محسوب شود.
در دوره‌ آموزشی «شیوه‌ها و رویکردها در اجرا (پرفورمنس)» به رابطه میان نظریه‌های معاصر اجرا و شیوه‌های گوناگون اجرایی پرداخته می‌شود، شیوه‌ها و رویکردهای معاصر اجرایی معرفی می‌شود، زمینه‌ تاریخی این رابطه و روند تکاملی این شیوه‌ها در بسترهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و برخی نمونه‌‌های خارجی و داخلی بر همین اساس بازخوانی خواهند شد.
در این دوره با ارائه‌ طیفی از نمونه‌های مختلف اجرا از جریان‌های تئاتری تا آیین‌ها و از حرکات موزون معاصر تا هپنینگ‌ها و پرفورمنس‌آرت‌ها، معرفی می‌شود و شیوه‌ها و رویکردهای اجرایی در هر یک از آن‌ها مورد بحث قرار خواهند گرفت.
علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف‌ اجرا فارغ از سوابق آشنایی و پیشینه‌های مطالعاتی، در هر سطحی، مخاطب این دوره‌ آموزشی خواهند بود.
این دوره در ده جلسه سه ساعته برگزار خواهد شد.

دوره های مرتبط

کارگاه پرفورمنس آرت

10 جلسه 30 ساعت
استاد: امیر راد
تاریخ شروع: 1400-10-18